//Superdupaschaaa: Tips Masalah Bau Mulut

Tips Masalah Bau Mulut


http://default.tabloidnova.com/files/article/photo/28286_bau%20mulut-adri_resize.jpg

Mesti ada di kalangan anda masalah bau mulut ? Ikut cara masing-masing lah macam mana nak perbaiki masalah ini . setiap individu mempunyai masalah ini seperti  resdung, penyakit lain atau pun malas gosok gigi yang berkerak tu ,Apabila bangun dari tidur yang lena sampi air liur meleleh pun tak sedar . Now ade beberapa tips dan cara yang aku cari dan korek . jom baca !

  • Diet dapat menyebabkan bau mulut , ini kerana penghasilan air liur berkurang kerana kekurangan dalam pengambilan makanan. Penghasilan air liur yang kurang akan membuat mulut kornag menjadi kering  kontang . 
  • Mulut yang kering membuat bakteria bertindak aktif di dalam mulut korang bertambah sehingga menimbulkan bau mulut.
  • Bagi korang yang sedang mengamalkan diet , aku sarankan banyakkan minum air masak iaitu air jarang yang secukupnya agar mulut tetap lembap dan dapat mensimulasikan penghasilan air liur .



So dah tahu macam mana untuk mengatasi masalah mulut berbau atau selalu yang ade iklan dalam tv tu "nafas berbau" dah lepas ni jangan malas-malas nak gosok gigi , gosok gigi sendiri pun malas kah ? . lepas ni korang dah tak malu-malu nak berhadapan dgn Bf/Gf  korang seperti gambar di tepi ini .
okey done  selamat mencuba :)











LOVE TASYA 

With Love Nathasya ♥

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHT RESERVED BY AQILLA NATHASYA 2012